het onderste uit de kan halen kan alleen door volle aandacht: al deze details worden voelbaar in het eindresultaat
Het medium film is een prachtig én krachtig communicatiemiddel, maar daar houdt het niet op. Er zijn vele manieren om de film in te zetten. Nu wordt het pas echt leuk!
Door projectoverstijgend naar de zaken te kijken zie je beter waar je staat en waar je naar toe wilt. Hoe jouw doelgroep over je denkt, en wat je graag wilt dat zij denken of weten. Op welke manier en op welk moment doen we welke media-uitingen?
Opdracht
Er is al jaren veel onbegrip over het bomenbeleid in Almere. De afdeling ‘groen’ heeft de wens haar bekwaamheid te bewijzen. Na zorgvuldig doorvragen is de werkelijke wens het winnen van vertrouwen. In de film wordt de groei bomen parallel gezet aan de groei van de bewoners. De menselijke maat, zorgt voor openheid en betrokkenheid bij de kijkers, modulaire opbouw maakt film voor elke situatie inzetbaar. Uitgespreid over de tijd. Door het produceren van additionele communicatie (fotoportretten, banners, etc.) krijgen de uitingen maximale impact.
Opdrachtgever
“In eerste instantie wilden wij veel van ons vakmanschap laten zien, maar gedurende het proces ontdekten we dat wij teveel vanuit onszelf dachten. Door het idee de bewoners nauw in de film te betrekken, ontstond precies de juiste toon. We zijn meer dan blij met de invoelende en deskundige aanpak van de makers.”
Wouter Baak – Gemeente Almere