Een boodschap moet aanspreken én beklijven. Dat doe je door een kernachtige video met de mens als krachtig boegbeeld.
Je wilt je organisatie in beweging brengen. Een nieuwe werkwijze implementeren, cultuurverandering, imagoverbetering.
Daar heb je een boodschap voor nodig die aanspreekt én beklijft. Communicatie is de sleutel voor succes.
Het beklijft als de boodschap van binnenuit komt. De mens centraal, als krachtig boegbeeld.
In mijn werkwijze zorg ik voor draagvlak en eigenaarschap. Een afspiegeling waar iedereen zich in herkent.
Zeggen waar het op staat biedt duidelijkheid en perspectief. Elkaar tegenspreken of aanvullen, samen het verhaal vertellen.
Ook tussen de regels door. Een blik kan zoveel zeggen.
Film en organisatieadvies gaan hand in hand.
Opdracht
Bij AkzoNobel (Stowmarket, Engeland) is de implementatie van nieuwe ‘Lifesaving Rules’ geslaagd te noemen. In een compilatie van quotes wordt helder hoe persoonlijke drijfveren letterlijk van levensbelang zijn. Wat als verplichting begon werd vrije wil!
Opdrachtgever
“Ik heb met Code ZerO samenwerkt aan het visualiseren van een wereldwijd veranderproces op het gebied van veiligheid: De invoering van onze Life-Saving Rules. We hebben dit gedaan door onze collega’s een gezicht te geven, hen te laten vertellen waarom veiligheid zo belangrijk voor hen is, maar ook door te laten zien waar hun hart buiten het werk om sneller van gaat kloppen. Ik zeg bewust “we” want zo voelt het ook echt. We hebben samen gebrainstormt, elkaar aangevuld, en ook tijdens het productieproces steeds het onderste uit de kan gehaald. Het resultaat is een prachtige reeks van safety-verhalen, verteld door bevlogen collega’s die zich bij HP genoeg op hun gemak voelde om hun verhaal te doen. Dankzij deze video’s is de lancering van de Life-Saving Rules een absoluut succes geworden.”
Patricia Janssen, AkzoNobel