wat je wilt is niet altijd wat je nodig hebt
Het is verleidelijk om alles te vertellen waar je trots op bent. Je wilt het liefst een allesomvattend beeld. De kunst zit in het ontdekken van de essentie van de boodschap. Dat begint bij het formuleren van het doel van jouw film, wat wil je bereiken. Dat eindigt bij de montage, waar 90% van het materiaal de eindstreep niet haalt. Less is more. Die essentie is goud waard. Zo laat je in korte tijd een allesomvattende indruk achter.
Opdracht
Na een uitvoerig onderzoek bleek dat Amerikanen niet van ons wisten wat wij graag willen dat ze weten. In opdracht van de Nederlandse Ambassade in Washington maakte ik onderstaande clip van 90 seconden. Via de iconen die ze van ons kennen (molens, tulpen en Zeeuw meisje) zien ze in 90 seconden waar ons land écht voor staat: innovatief, creatief en open minds!
Opdrachtgever
“HP kijkt verder, begrijpt wat je wilt, overziet wat nodig is (projectoverstijgend), denkt mee op alle niveau’s. Hij neemt verantwoordelijkheid, hij zorgt dat alle partijen en belanghebbenden betrokken zijn en blijven, hij zorgt dat het goed komt én dat het hele proces ook leuk is! Leidt hoe dan ook tot een krachtig communicatiemiddel.”
Ingrid de Beer – Nederlandse Ambassade Washington